Villkor

Allmänna köpvillkor

Beställningar kan göras direkt via webshopen, per mail eller via telefon . Notera att telefontiderna är begränsade. Ibland finns det även möjlighet att hämta varorna eller köpa direkt från oss när vi är ute på fiskeresor eller mässor.

Vid distansköp gäller både Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. Du måste vara minst 18 år för att få genomföra ett köp.

Vi levererar i första hand enbart till Sverige. Ta kontakt med oss om du önskar leverans till ett annat land.

Vi reserverar oss för felaktiga priser.

Alla beställningar anses bindande från kundens sida. Beställning är bindande från Nordic Trollings sida först efter att vår manuella orderbekräftelse erhållits av kund. Vi förbehåller oss därmed rätten att neka kund köp.

Till er som köper knivar klicka här för en länk till Knivlagen – “Lag (1988:254)”.

Returer

Garanti gäller normalt i ett år, men då måste fabrikationsfel påvisas. Notera att förslitningsskador inte ses som fabrikationsfel. Ta kontakt med oss innan du skickar in returer. Då går ärendehanteringen mycket snabbare. Köparen står för eventuella frakter för returer.

Leveransvillkor

Normalt levereras alla varor med Posten Skicka Lätt Spårbart för 67,50 kr eller Posten Brev till ett fast pris, 35 kr. Obs! Posten Brev är endast upp till 250 gr. inkl emballage. Överskrids detta, debiteras kunden för överskridande fraktkostnad. Exempel på frakter upp till 250 gr. är tejp, ringar, wobblerskedar, tafsar etc. Inga trollingskedar skickas med Posten Brev. Ta kontakt om du är osäker. Notera även att vid Posten Brev, är du som kund ansvarig för försändelsen. Vi paketerar breven väl och dokumenterar alla försändelser. Vi hjälper givetvis till om brev kommer bort.

Vi skickar även med Postförskott till ett fast pris, 109 kr.

För spön är frakten fast, 269 kr.

Order över 1000 kr levereras fraktfritt.

Normalt levereras varorna inom 1-3 dagar.

Notera att vi kan ändra till ett fraktsätt som är mer lämpligare, men det blir aldrig dyrare för kund.

Moms

Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Betalning

payson

 

 

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Läs mer om Payson här: www.payson.se

Betalning kan även göras genom insättning till vårt plusgiro, notera att det kan ta upp till 2 dagar innan vi ser betalningen. Därefter skickas varorna.

Skador på paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du har öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), faktureras 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Falska beställningar

Alla falska beställningar eller bedrägeriförsök polisanmäls och Nordic Trolling lämnar all tillgänglig information till polisen.

Personuppgiftslagen

När du i webbshopen har tryckt på ”slutför köp” eller på något annat sätt gjort ett köp av oss, antingen via telefon, mail eller personligen, godkänner du att dina kontaktuppgifter, adress och e-mail sparas av oss. I vissa fall kan uppgifter lämnas vidare till Payson som är vår betalningsleverantör, det gäller t.ex. vid fakturaköp. Vi lämnar inte ut dina uppgifter till annan tredje part om du inte själv har godkänt det. Alla personuppgifter hanteras enligt GDPR.  Du har alltid rätt att begära utdrag av registrerade uppgifter, att registrerade uppgifter ändras samt att registrerade uppgifter raderas (under förutsättning att de inte längre är nödvändiga för att uppfylla det ändamål de samlades in för, eller att de enligt lag är nödvändiga att behålla).

Nordic Trolling är personuppgiftsansvarig.

Laglig grund

Personuppgiftsbehandlingen sker då den är nödvändig för att fullgöra vårt avtal med dig, och vårt berättigade intresse av att skicka marknadsföring och relevanta erbjudanden till dig under förutsättning att du har godkänt det. Behandling av dina personuppgifter för analytiska och statistiska skäl sker  på grund av vårt berättigade intresse att kunna utveckla vår verksamhet. Personuppgiftshanteringen sker också för att vi ska kunna uppfylla rättsliga förpliktelser som följer av lag. Tillhandahållande av personuppgifter i enlighet med dessa villkor är en förutsättning för att bli kund hos Nordic Trolling.

Hur du gör för att få ett utdrag utav uppgifterna

Om du vill ha ett utdrag av de personuppgifter som Nordic Trolling har sparat vill vi att du skickar en vidimerad kopia på en identitetshandling med kontaktuppgifter till oss, märkt ”Utdrag personuppgifter”.

Hur du kan få dina uppgifter raderade

Kontakta oss för att få hjälp med att få dina uppgifter raderade. Observera att har ett köp gjorts, kan vi inte på grund av Bokföringslag (1999:1078) radera dina uppgifter förrän efter det sjunde räkenskapsåret efter genomfört köp. Vi måste även spara uppgifter för eventuella reklamations- och garantiärenden.

Cookies

Våra cookies på sidan används endast till statistik och till att kunna hantera webshopen. Cookies går att avaktivera via din webläsare, men notera att du inte kan handla i webshopen utan cookies aktiverade.

Förändrade villkor

Vi förbehåller oss rätten att ändra villkoren utan varsel. Det är villkoren vid tidpunkten för Din beställning som gäller.

Tvister

Vid eventuella tvister hänvisar vi till Allmänna reklamationsnämnden eller Konsument Europa (Eu:s tvistelösning på nätet).